Продавець Макрос розвиває свій бізнес на Prom.ua 13 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1947 відгуків
Слава Україні, слава ЗСУ, Героям Слава. Все буде Україна!
буль. Перова 4, Київ, Україна
Додати відгук
Интернет-магазин "Макрос"
+380 (93) 710-24-68
+380 (50) 711-80-65

Огляд акустичних систем Spendor S3/5R2

Огляд акустичних систем Spendor S3/5R2
 

Spendor S3/5R2 являють собою двосмугові АС в закритому корпусі, призначені для розміщення на стійках, і є самою молодшою моделлю в серії Classic. За цими сухими рядками ховається той факт, що насправді S3/5R2 це не просто "ще один" поличкові колонки - скоріше, вся інша акустика даного класу була створена на базі їх конструкції.

Розгадка полягає в назві даної моделі. S2/5R2 являють собою адаптовану версію колонок BBC LS3/5а (вимовляється як "Ел-Ес три-п'ять"), які були розроблені в кінці 1960-х років для цілей моніторингу звучання радіопрограм. Причиною їх створення стала відсутність у той момент на ринку доступних компактних колонок, якість звучання яких (особливо, тональний баланс) відповідав би вимогам BBC. І тому інженери цієї радіомовної компанії розробили власні колонки у відповідності з заданими стандартами. АС були створені на базі наявних на ринку динаміків, і, хоча спочатку BBC не планувала випускати LS3/5a на продаж, надалі ліцензія на їх масове виробництво була продана кільком спеціалізованим компаніям. І однією з них стала Spendor. Перш ніж ми перейдемо до тестування, необхідно відзначити, що нинішні колонки не є точною копією тодішніх LS3/5a, та це й не планувалося. Ви можете, якщо захочете, придбати сучасну версію тих колонок, і це буде дуже симпатична модель, хоча і не безкомпромісна з точки зору звучання. Дійсно, LS3/5a створювалися для моніторингу якості звуку з частоти 400 Гц, і зрозуміло, що з басами у них можуть бути проблеми. Звичайно, АС відтворюють сигнал і нижче 400 Гц, але в будь-якому випадку дуже потужними їх баси точно не можна назвати. Крім того, 15-омний імпеданс оригінальних LS3/5а може викликати складнощі у багатьох сучасних підсилювачів. Таким чином, колонки S3/5R2 хоча і створені на базі оригінальної моделі BBC, але зроблені більш відповідають сучасним вимогам до домашньої акустики. Чи вдалося при цьому зберегти точність звуку студійних моніторів? Зараз ми це перевіримо.

 

Параметри
Spendor являють собою двосмугові колонки в закритому корпусі. Його висота становить трохи більше 30 см, а глибина - всього 18 сантиметрів, що менше, ніж у більшості моделей аналогічних розмірів. Ці розміри близькі до габаритів оригінальних LS3/5a, але все ж колонки Spendor не є їх прямий копією. Як і всі АС серії Classic, модель S3/5R2 має тонкі стінки корпусу, який оснащений внутрішніми стяжками для отримання необхідної жорсткості. Корпус виготовляється на заводі Spendor, що є відносно новим напрямком у діяльності цієї компанії.

На відміну від корпусів колонок, створення динаміків є набагато більш звичною справою для Spendor, і в цій області компанія має багаторічний досвід успішної роботи. S3/5R2 оснащені твітером з м'яким куполом діаметром 22 мм, закріпленим на широкому підвісі - такий же динамік встановлений і в інших колонках Spendor серії Classic. В парі з пискавкою працює основний динамік діаметром 140 мм. Його дифузор виготовлений з полімеру EP77, що є істотним зміною в конструкції АС, зробленим порівняно недавно. Цей динамік трохи крупніше, ніж той, який був встановлений в оригінальних LS3/5, однак має збільшену амплітуду переміщення дифузора, розрахований на більш високу підводиться потужність і володіє кращою характеристикою на НЧ.

Це важливі зміни, і, як показують вимірювання в безлунній камері, S3/5R2 здатні відтворювати частоти аж до 75 Гц з рівнем +/- 3 дБ. Так, цього буде недостатньо для того, щоб потрясти стіни у вашій вітальні, але дуже вражає, якщо згадати, що мова йде про компактної колонці в закритому корпусі. За заявами Spendor, зміни в басовому діапазоні порівняно з LS3/5a не торкнулися критично важливі середні частоти, які залишилися такими ж, як у оригінальній АС.

Ключовим елементом тут є розділовий фільтр. У колонках S3/5R2 використовується схема з лінійною фазовою характеристикою, змонтована на ізольованій платформі для виключення перехресних перешкод. Великі зусилля були докладені для збереження в S3/5R2 тих же принципів, які були закладені в оригінальної моделі, при суттєвому розширенні діапазону відтворюваних частот і встановлення нових динаміків. Прагнучи до максимального спрощення конструкції, Spendor оснастила S3/5R2 єдиною парою вхідних гвинтових клем, на відміну від інших колонок, розрахованих на двухкабельное підключення.

Насправді, закони фізики обійти не можна, і розплата за прийнятний імпеданс і поліпшену частотну характеристику обов'язково буде. В даному випадку вона виражається в чутливості S3/5R2, яка складає всього 84 дБ - такий показник характерний скоріше для сателітних АС, що використовуються в домашньому кінотеатрі. Однак це не робить колонки занадто складним навантаженням для підсилювача, хоча і показує, що по справжньому високої гучності звуку від них не отримати.

Дизайн
Оригінальні LS3/5a мали багато переваг, але зовнішній вигляд до них явно не ставився. Будучи розробленими виключно з точки зору функціональності, оригінальні монітори BBC виглядали старомодно і незграбно. Spendor вдалося усунути найбільш помітні недоліки в дизайні цих колонок. Одним з важливих змін тут є монтаж динаміків урівень з передньою панеллю, що відразу зробило зовнішній вигляд S3/5R2 набагато більш акуратним, ніж у попередника.

Проте в цілому, як і у інших моделей серії Classic, дизайн S3/5R2 витриманий в стилі ретро. Невелика глибина корпусу АС означає, що колонки Spendor відрізняються від аналогічних колонок інших фірм в даній ціновій категорії. Рівні стінки, прямокутний корпус, традиційні матеріали - все це додає S3/5R2 трохи старомодний вигляд, і вже у всякому разі ця АС не є останнім словом у галузі індустріального дизайну.

Однак це не означає, що S3/5R2 виглядають погано, так як виняткова простота їх зовнішнього вигляду поєднується з дуже високою якістю виготовлення. Колонки виглядають дуже елегантно, і, більш того, їх дизайн не схильний до впливу часу. Надана нам на тестування пара мала обробку темним горіхом, яка добре підходила цим невеликим колонках, і хоча я звичайно віддаю перевагу АС з магнітними фіксаторами захисних сіток, традиційні тримачі тут виглядають цілком доречно.

Однією з сильних сторін LS3/5a завжди була їх невимогливість до місця розміщення в кімнаті. Завдяки відсутності фазоінвертора і невеликим розмірам, колонки Spendor будуть відмінно звучати при установці близько до стіни, в тому числі і на книжковій полиці. У той же час немає сумнівів у тому, що якість звучання S3/5R2 буде найвищим при їх розміщенні на міцних підлогових стійках.

 

Як проходило тестування?
Ми отримали колонки S3/5R2 вже прогрітими. Вони були встановлені на підставки Soundstyle Z60 через прокладки Blutack, які не тільки забезпечили додаткову механічну розв'язку, але і захистили нижні панелі АС від пошкоджень. Система була складена з інтегрального підсилювача Naim Supernait 2, аудиостримера ND5XS з джерелом живлення XP5 XS, а також програвачів Avid Ingenium Twin і Rega Planar 3, підключених через фонокоректор Cyrus Phono Signature. Мережеве харчування подавалося через кондиціонер IsoTek Evo 3 Sigmas. Для прослуховування використовувалися Lossless і High-res запису в форматі FLAC, сервіси Tidal і Spotify, а також вініл.

Якість звуку
Для початку трохи об'єктивності перед суб'єктивністю. Об'єктивно кажучи, Spendor має більш вузьку частотну характеристику, ніж протестовані нами в минулому році Q Acoustics 3020, і які до того ж коштують у п'ять разів дорожче, ніж S3/5R2. Якщо вибирати апаратуру по специфікаціям, то у цих колонок Spendor не буде жодних шансів - особливо при вартості більш ніж $1500. І тому дуже добре, що подібні огляди містять суб'єктивні відгуки про звучанні техніки, до яких ми і переходимо.

Провівши з цими колонками деякий час можна переконатися, що вони володіють певними талантами, і більш того, якщо їх можливості співпадають з вашими вимогами, то в своїй ціновій категорії S3/5R2 не матимуть конкурентів. У чому ж полягає їх талант? Якщо по простому, то у діапазоні від 100 Гц до 7-8 кГц колонки S3/5R2 звучать абсолютно приголомшливо. А так як саме в цьому діапазоні частот в основному записана музика, це забезпечує колонкам очевидна перевага.

Spendor володіють прекрасним поєднанням точності тонального балансу і швидкості звуку. Не будемо забувати, що головним призначенням оригінальних LS3/5a була оцінка правильності звучання радіопередач. Крім усього іншого, колонки Spendor досягають цього з легкістю, яка робить звучання музики достовірним і переконливим. Така запис, як Knee Deep in the North See у виконанні The Portico Quartet дозволила в повній мірі продемонструвати це. Здатність розстановки інструментів в кімнаті з хорошим ефектом присутності була настільки вражаючою, що змушувала, відвернувшись від усього, слухати музику.

Одним з головних козирів S3/5R2 є якість відтворення голосу. Багатство, ефект присутності та емоційність, з якими звучить через колонки добре записаний вокал, просто приголомшливі, і це підтвердило прослуховування композиції Liquid Spirit у виконанні Грегора Портера. Легка хрипота голоси Портера та його узгодженість з акомпонуючими інструментами передавалася так точно, як можна було тільки бажати. Я чув колонки зі схожим звучанням, але вони не були такими ж компактними, як S3/5R2, і пропонувалися за більш високою ціною.

Розплатою за це були обмеження на низьких частотах, хіба ні? Дійсно, обмеження НЧ діапазону значенням 75 Гц не дозволяє сподіватися на глибокі баси. Однак насправді не все так просто. Так, ці колонки не стануть хорошим вибором для шанувальників потужних низьких частот, це правда. Але поєднання відмінних СЧ і тих вельми вдалих змін, які Spendor внесла в конструкцію АС, дозволило отримати дуже хороший результат. Прослуховування ремастированного альбому Jazz групи Queen (24 біт / 96 кГц) показало здатність колонок звучати захоплююче. На останньому треку More of that Jazz, представляє собою попурі з пісень альбому, колонки звучали потужно, коли це було потрібно, і дуже делікатно, коли цього не вимагалося.

Зрозуміло, обмеження тут все-таки існують. Якщо ви хочете мати такі баси, які будуть відчутно давити на грудну клітку, то це не ті колонки, які вам потрібні, але швидше за все, ви це вже зрозуміли. Навіть у разі створення на базі S3/5R2 системи 2.1 можуть виникнути труднощі, тому що важко буде підібрати сабвуфер з таким же швидким звуком і рівним тональним балансом. Крім того, широта динамічного діапазону у цих АС також обмежена. При прослуховуванні у звичайній кімнаті міської квартири це не стане проблемою, але для озвучування великих приміщень S3/5R2 не підходять.

Також необхідно враховувати, що через свою моніторної природи ці колонки досить наочно демонструють недоліки інших компонентів системи, якщо такі є. Якщо електроніка в системі високого класу, то це також буде чутно, але і всі її огріхи будуть безжально виставлені напоказ. Враховуючи низьку чутливість, я б не рекомендував використовувати S3/5R2 спільно з підсилювачами з невеликою вихідною потужністю, хоча й надмірне кількість поданих ват їм також не потрібно. Все вищесказане не означає, що ці колонки треба включати тільки з дуже дорогими компонентами - підійде будь-яка техніка, характер звучання якій вам подобається.

 

Висновок
Якщо дивитися тільки на технічні характеристики, віддати перевагу S3/5R2 буде вельми скрутним. Ці колонки стоять помітно дорожче, ніж чудові KEF LS50 і в порівнянні з ними з точки зору параметрів і конструкції Spendor виглядають морально застарілими прибульцями з середини минулого століття.

Однак якщо ви послухаєте музику спочатку на одних колонках, а потім на інших, то оцініть перевагу S3/5R2 - і не тільки над KEF, але і над практично будь-якими іншими АС в даній ціновій категорії.

Если вы предпочитаете слушать музыку в ближней зоне, система с вашей точки зрения не имеет недостатков и вы понимаете естественные ограничения S3/5R2, то эти колонки будут отличным выбором. А если при первом прослушивании вам покажется, что в звуке S3/5R2 есть какие-то ограничения, просто вернитесь к ним через 5 лет и послушайте еще раз. Не случайно LS3/5a и ее потомки так долго остаются на рынке. Это одна из наиболее удачных конструкций на все времена, определившая направление развития целого направления в Hi-Fi-Auido.

Вердикт

Сподобалося
Виняткова прозорість і детальність звуку
Просте розміщення
Висока якість виготовлення

Не сподобалося
Обмежені низькі частоти
Наочно демонструє недоліки підключеної електроніки
Старомодний дизайн

Оцінки
Якість виготовлення - 9/10
Зручність використання - 9/10
Якість звуку - 9/10
Загальна оцінка - 9 з 10
Оцінка - Настійно Рекомендуємо!

Основні технічні характеристики Spendor S3/5R2

 

Тип: двосмугові поличкові АС
Корпус: закритий
НЧ-динамік: 140 мм (дифузор з поліпропілену EP77)
ВЧ-динамік: 22 мм, м'який купол
Діапазон частот: 75 Гц - 20 кГц (+/- 3 дБ)
Опір: 8 Ом
Чутливість: 84 дБ
Максимальна подводимая потужність: 100 Вт
Габарити (Ш х В х Г): 165 х 305 х 180 мм
Вага: 4,6 кг

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner